Monday, October 13, 2008

ZIARAH RAKAN OKU SEMPENA HARI RAYA DI PULAU PINANG

MENZIARAHI RAKAN OKU DI PULAU PINANG SEMPENA HARI RAYA ADIL FITRI 2008
pada 02 Oktober 2008 bersamaan Hari Raya Kedua


Gambar di atas adalah bonda kepada En. Kasim yang berumur 71 tahun masih sihat.

Mereka berdua adalah sepasang suami isteri yang OKU Penglihatan. Isterinya berasal dari Kelantan dan Suaminya dari Penang. Orang Pulau Pinang laa . Nama suaminya ialah En. Kasim dan Isterinya pula Pn. Zainab.




Rumah yang diziarah oleh BBOKU adalah rumah suami di Penang yang terletak didalam kawasan Kuala Muda dan ditempat yang bernama Pasir Gebu.

Mereka suami isteri adalah sebahagian daripada nama 15 orang yang tersenarai sebagai penerima BANTUAN DAPUR . Bantuan yang diagihkan oleh Badan Bertindak OKU Malaysia.





Disanalah kami dari BBOKU disambut dengan meriah dan siap dengan sarapan tengah hari sekali disediakan.


Alhamdulillah menu tengahhari dekat penang adalah gulai ikan sungai (ikan puyu) dan sambal belacan, penang mari laa dan ulamnya pucuk kangkung diambil tepi parit yang tumbuh liar segar bugar. Sedap jangan cakap memang sedap


Ini adalah gambar Pn. Zainab atau lebih mesra dipanggil Kak Nab. Kak Nab merupakan surirumah tangga sepenuh masa disamping membantu Abang Kasim di kedai urut mereka.




Disebelah kanan adalah Gambar Abang Kasim sedang duduk bersandar setelah selesai makan tengah hari bersama BBOKU.
Ini sahaja untuk kali ini dari BBOKU. Akhir kata Sambutlah Salam Aidil Fitri buat semua ahli BBOKU dan AJK serta Badan Penasihat BBOKU . Maaf Zahir dan Batin. Selamat Hari Raya.

No comments: